vibrant chard leaves 000020000915 Medium 645x427 1

برخی هنوز هم که هنوزه درگیر پیدا کردن یک رژیم هستند و منتظر پیدا کردن یک لیست غذای مناسب برای وعده های مختلف. اما ما در این مقاله قصد داریم اصول تغذیه ی مناسب را برای شما بیان کنیم. وقتی این اصول را بیابید دیگر برنامه ریزیتان برای رژیم دقیق تر و اصولی تر برای تناسب اندامتان خواهد بود. با کارشناسان ما همراه باشید.

رژیم غذایی مناسب با این 7 ماده غذایی

۱- منیزیم

کمبود آن موجب بی خوابی و گرفتگی عضلات و سردرد های مضمن می شود که هیچکدام آن ها خوب نیستند. با خوردن حبوبات و لوبیا آن را در بدنتان تقویت کنید.

رژیم غذایی مناسب با این 7 ماده غذایی

۲- فولات

بخشی از ویتامین ب کمپلکس است. توانایی زیاد این ماده در مقابله با بیماری های اطفال و درمان افسردگی زبان زد است. منابع طبیعی از جمله حبوبات و بنشن ها مانند عدس و نخود این ماده را در خود جای داده اند.

رژیم غذایی مناسب با این 7 ماده غذایی

۳- ویتامین ب ۱۲

اگر قرار بود بین ویتامین ها رتبه بندی کنند، ویتامین ب ۱۲ اولین رتبه را کسب می کرد. دلیلش اینه که این ویتامین انرژی زاست و بسیار لازم برای سیستم امنیت بدن ما است. این ماده در گوشت و پنیر و سبزیجات به وفور یافت می شود.

رژیم غذایی مناسب با این 7 ماده غذایی

۴- امگا ۳

خوشبختانه عصر آن گذشته که فکر کنیم خوردن چربی ما را چاق می کند و قرار است هر چیزی که برای قلب و مغزمان نیاز است را به آن بدهیم. برای پیدا کردن منبع آن به دریا می رویم، مواردی مثل میگو، ماهی سفید، ماهی قزل آلا منبع طبیعی این ماده هستند و بدانید که در مغزها هم مانند گردو این ماده زیاد است.

رژیم غذایی مناسب با این 7 ماده غذایی

۵- ویتامین آ

این ویتامین بهترین گزینه برای چشمان شماست ولی این به این معنی نیست که استفاده از آن باعث می شود چشمتان ضعیف نشود. این آنتی اکسیدانت به وفور در هویج یافت می شود ولی در مواد غذایی زیادی از موارد حیوانی گرفته تا سبزیجات و میوه ها نیز حاوی این ماده هستند. سیب زمینی، هویج بزرگترین منابع آن هستند.

رژیم غذایی مناسب با این 7 ماده غذایی

۶- آهن

اگر بدن شما به اندازه ی کافی آهن نداشته باشد نمی تواند سلول های قرمز خون را که اکسیژن حمل می کنند تولید کند و این امر موجب بروز من خونی می شود. اگر آهن خون شما کم باشد موجب سرگیجه ، مریضی های پشت سر هم و ریزش مو می شوید. با اینکه تاثیراتش زیاد است ولی شما به آسانی می توانید با استفاده از غذاهایی چون گوشت، لوبیا، اسفناج و مغز ها آن را تامین کنید.

۷- ویتامین د

ویتامین د نور خورشید است و چند سالی بود که می گفتند برای دریافت آن زیاد زیر نور خورشید بمانید. ولی برای افزایش سلامتی بدنتان و کاهش مریضی های مسری بدانید که ۱۵ دقیقه نور خورشید در طول روز برای بدن شما کافیست.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *