کالری و قندی که در اسموتی ها وجود دارد

1 2014 green fruit breakfast smoothie

بطور تئوریک اسموتی نوشیدنی بسیار مفیدی است. دو فنجان اسفناج همراه با میوه‌های مختلف در آن می‌ریزید و در طول روز به جای میوه و سبزیجات از این نوشیدنی استفاده می‌کنید. گرفتن مقدار زیادی مواد مغذی از یک نوشیدنی فوق العاده است اما این بدان معنا نیست که اسموتی کاملا سالم است. طبق تحقیقات به عمل آمده، اسموتی‌ها عامل چاقی و قند خون هستند. علت آن را در ادامه می‌خوانید.

spinach-mango-smoothie

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که کالری و قندی که در اسموتی وجود دارید بیشتر از زمانی است که همان میوه‌ها و سبزیجات را می‌خورید. یک متخصص تغذیه و رژیم می‌گوید: “مردم معمولا در نوشیدن اسموتی زیاده‌روی می‌کنند و بعضا ۲۰ واحدِ نوشیدنی، اسموتی در یک روز می‌خورند! این بسیار خطرناک است خصوصا وقتی اسموتی را از جاهایی خریداری کنید که مواد شیرین و کره‌های بیشتری به آن اضافه می‌کنند. حتی اگر اسموتی را در خانه درست کنید، هم فقط کمی بهتر از اسموتی‌های آماده است.

کارشناسان تغذیه می‌گویند که فیبر موجود در میوه‌ها مانند یک شبکه عمل می‌کند و باعث کاهش سرعت فرآیند تبدیل قند موجود در مواد غذایی به قند خون می‌شود. اسموتی‌ها فیبر را از بین نمی‌برند اما وقتی که میوه با تیغه‌ی میکسر تکه تکه می‌شود، تاثیر آن را کم می‌کند.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

پر بازدید ترین مطالب