چند نکته درباره درست دویدن

1620 1 3

برای داشتن تناسب اندام هیچ راهی جز انجام فعالیت هوازی وجود ندارد که دویدن یکی از مهم ترین آنهاست. اما این همه ماجرا نیست، آسیب های حاصل از دویدن کم نیست. حالا اگه شما هم علاقمند به دویدن هستید امروز قرار است با هم چند نکته را در زمینه ی درست دویدن مرور کنیم که با رعایت آن ها شما آسیب وارده به صورت، دست و زانوها را به حداقل می رسانید. پس با کارشناسان ما همراه باشید.

رسیدن به تناسب اندام با صحیح دویدن

۱- از حرکات نامنظم بپرهیزید – بلند کردن پاشنه های شما نه تنها به فرود آمدن شما در مرکز ثقلتان کمکی نمی کند بلکه ممکن است به تاندون آشیل تان هم آسیب برساند. به جای آن پاشنه ها را کاملا ۹۰ درجه از روی زمین بلند کنید که زردپی شما نیز قوی تر شود.

رسیدن به تناسب اندام با صحیح دویدن

۲- آرنجتان را ۹۰ درجه خم کنید که دقیقا تا پشت شما بیایند. با اینکار بدن شما ریتم بهینه ای برای دویدن خواهد داشت.

رسیدن به تناسب اندام با صحیح دویدن

۳-دست ها – فکر کنید که یک پروانه را بین انگشت شست و اشاره تان گرفته اید. این حالت دست به آرامش بازوهایتان کمک زیادی می کند و هرچه بازوها راحت تر باشند سرعت دویدن شما بیشتر خواهد بود.

رسیدن به تناسب اندام با صحیح دویدن

۴- مطمئن شوید که به سمت جلو خم نمی شوید زیرا این حالت از منعطف کننده های چهارپهلو و کمر شما به اشتباه استفاده می کند. بهتر است صاف و با چشمانی به سمت جلو بدوید.

رسیدن به تناسب اندام با صحیح دویدن

۵- نگه داشتن یک گوشی در دستتان وقتی می دوید حرکت ضربدری بدن را بهم می زند. ولی اگر خیلی مشتاق به فهمیدن تماس ها هستید آن را روی کمرتان نصب کنید و بدانید گوش دادن به موزیک می تواند تا ۲۰ درصد عملکرد شما را بیشتر کند.

 

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

پر بازدید ترین مطالب