نکاتی برای خوابیدن آرام در فصل بهار

insomnija

یکی از مهمترین مسایلی که در داشتن یک زندگی با کیفیت بهتر مطرح است خواب راحت و مناسب است. اگر شما هم حس می کنید خواب مناسب بهاری در یک شبانه روز ندارید تنها نیستید. ما در این پست برای شما راه حل هایی در نظر گرفته ایم. با کار شناسان ما همراه باشید.

۱- پتو های زمستانی ضخیمتان را با پتو های سبک نخی بهاره تعویض کنید

سعی کنید یک پتوی نازک ساخته شده از فیبر یا نخی را برای خواب بهاره تان با رنگی روشن انتخاب کنید.

۲- سیستم تهویه ی منزل را ارتقا دهید

سعی کنید با ارتقا این سیستم و استفاده از معطر کننده های اتوماتیک در منزل رایحه های بهاری را به خانه ی خودتان انتقال دهید. به علاوه اینکه این کار حس بیرون خانه را به منزل می آورد بدون اینکه آلرژی ها همراه آن بیایند.

۳- مصرف برقتان را کم کنید

دمای بدن حین خواب کاهش می یابد و به کمترین مقدار خودش می رسد. سعی کنید شما هم با خنک نگاه داشتن اتاقتان و مصرف برق کمتر به این فرآیند کمک کنید.

۴- آلرژی های خود را بشناسید

آلرژی های بهاری خیلی میان ما رایج است و جای تعجبی نیست. سرفه کردن، عطسه کردن و خارش چشم ها مواردی هستند که خواب خوب را از شما صلب می کنند. پس کنترل کردن آلرژی ها خواب شما را بهتر می کند. داروهای گیاهی برای رفع آن ها استفاده کنید.

۵- غذاهای فصلی بخورید

بدن شما با توجه به فصلی که در آن است از غذاهای محیط اطرافش بهره می گیرد و از غذاهای فصل های دیگر بهره ی کمتر. در بهار غذاهای بهاری بخورید و تولید متابولیسم بدنتان را حمایت کنید و نتیجتا خواب مناسبی خواهید داشت.

۶- حیوان خانگیتان را هرروز بشویید

این کار ده دقیقه بیشتر زمان نمی گیرد ولی برای زمانی که شما می خوابید بسیار مناسب است. اگر حیوان شما بیرون می رود و شما با آن می خوابید باید هروز آن ها را بشویید و میکروبهای تخت خوابتان را تا حد ممکن کاهش دهید. به جای استحمام می توانید از یک حوله ی خیس برای پاک کردن آن ها استفاده کنید

۷- نور آبی گوشیتان را کاهش دهید

انجام این کار شدیدا ضرویست: تکنولوژی ها را از اتاق خوابتان دور کنید و اگر نمی توانید حداقل نور آبی آن را کم کنید ( استفاده از گزینه ی Night Shift در گوشی های اپل)

۸- تمیزکاری های بهاره انجام دهید

از کمد لباس ها تا چوب لباسی. فضای خالی و آزاد در اتاق و کمد هایتان را بیشتر کنید مخصوصا در اتاق خوابتان. حس آرامش بیشتری به شما می دهد و خواب راحت تر.

۹- فیلتر تهویه هوا را عوض کنید

هوایی که حین خواب استشمام می کنید مهمترین نکته ی تاثیر گذار در خواب شماست. هر ماه یکبار فیلتر تهویه هوای خانه را عوض کنید

۱۰- برنامه ی خواب منظم داشته باشید

این مهمترین نکته در این ۱۰ مورد ذکر شده است. بدلیل تغییر ساعت های شبانه روز در فصل بهار و کوتاه شدن شبها شاید برنامه ی خواب شما را بهم بزند ولی سعی کنید ساعت درونی بدنتان بهم نریزد و همیشه آن را در ساعت خاصی برای خوابیدن و بیدار شدن کوک کنید.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

پر بازدید ترین مطالب