معرفی میوه هایی برای تناسب اندام و بدنی سلامت

1172

بسیاری از افراد به دنبال کاهش وزن در زمان کوتاه هستند و برخی از رژیم‌های لاغری ممکن است به آن‌ها برای رسیدن به این هدف کمک کند. بهترین راه برای کاهش وزن در تابستان این است که غذاها و میوه‌هایی که کالری کمتری دارند را جایگزین غذاهای پرکالری بکنید. اگر به فکر کم کردن وزن و رسیدن به اندام ایده‌آل خود هستید به شما توصیه می‌کنیم این ۱۱ میوه تابستانی مفید برای کاهش وزن را حتما در برنامه غذایی خود در روزهای طولانی تابستان بگنجانید. 

 

توت فرنگی 

توت فرنگی یکی از محبوب‌ترین میوه‌های تابستانی است که مواد مغذی بالایی نیز دارد. توت فرنگی یکی از بهترین منابع ویتامین C محسوب می‌شود که می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی کمک کند. توت فرنگی تولید هورمون‌های چربی سوز را افزایش می‌دهد و باعث افزایش متابولیسم بدن وکاهش وزن می‌شود.

هندوانه

هندوانه یکی از بهترین میوه‌هایی است که در تابستان می‌توانید مصرف کنید. ۹۰ درصد هندوانه آب است. این میوه خوشمزه تابستانی کم کالری است و به دلیل داشتن فیبر بالا، به خوبی شما را سیر می‌کند.  هندوانه می‌تواند آب مورد نیاز بدنتان را در روزهای گرم تابستان تامین کند و سرشار از آنتی اکسیدان است.

بلوبری

بلوبری یکی از بهترین منابع آنتی اکسیدان در میان میوه‌ها است، چیزی که از این میوه یک ابرقدرت واقعی می‌سازد. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف بلوبری به کاهش چربی و کلسترول خون کمک می‌کند و اثرات ضد دیابتی دارد.

هلو 

مصرف روزانه یک عدد هلو  ۵۰ درصد نیاز روزانه بدن ما به ویتامین A را تامین می‌کند. این میوه تابستانی به  دلیل خواص آنتی اکسیدانی قوی خود بسیار شناخته شده است. هلو منبع فیبرهای غذایی است و به همین دلیل نیز به عملکرد خوب دستگاه گوارش کمک می‌کند.

 

انجیر 

انجیر فیبر غذایی بالایی دارد و هر واحد آن ۲۰ درصد نیاز روزانه ما به فیبر را تامین می‌کند. وجود آنزیم موسوم به فیسین در انجیر می‌تواند منجر به کاهش وزن شود.

آلو 

یک آلو متوسط حدود ۸۰ کالری دارد و فیبر و ویتامین C بالایی دارد. آلو یکی از منابع غنی پتاسیم نیز هست. فیبر موجود در آلو سبب کاهش سرعت جذب مواد مغذی به ویژه قندها می‌شود.

شلیل 

یک میوه شیرین و کم کالری دیگر! شلیل برای کسانی که دوست دارند از رژیم‌های لاغری کمک بگیرند، یک میان وعده خوب است. یک عدد شلیل متوسط چیزی حدود ۶۰ کالری دارد و منبع غنی از فیبر است. پتاسیم بالای این میوه تابستانی می‌تواند سوخت و ساز بدن را بهبود ببخشد.

طالبی

طالبی هم مانند هندوانه از ۹۰ درصد آب تشکیل شده است و کم کالری است. یک فنجان طالبی چیزی حدود ۵۴ کالری دارد که با عث می‌شود این میوه یک گزینه خوب برای افرادی که دوست دارند به وزن ایده‌آل خود برسند باشد.

انبه 

شیرین، آبدار و خوشمزه! طعم خوب این میوه همه ما را از طرفدارانش کرده است. این میوه شامل ویتامین های A و C و B۶ است و مقدار فیبر بالای این میوه به هضم غذا و سوخت و ساز بدن کمک می‌کند.

شاه توت 

محققان انجمن تغزیه آمریکا شاه توت را در میان ۴۰ میوه تازه دیگر به عنوان اولین میوه از نظر فعالیت آنتی اکسیدانی قرار داده‌اند. شاه توت ها در هر ۱۰۰ گرم ۴۳  کالری دارند و مواد مغذی زیادی را در ازای کالری ناچیز در اختیار بدن شما قرار می‌دهند.

گیلاس 

آنتی اکسیدان موجود در گیلاس فرایند پیر شدن را کند می‌کند و خاصیت ضد سرطانی دارد. گیلاس میوه‌ای بسیار کم کالری و مغذی محسوب می‌شود که می‌تواند در رژیم غذایی شما قرار بگیرد.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

پر بازدید ترین مطالب