رژیم لاغری ۲۸ روزه پروتئین

105

رژیم لاغری واژه‌ای که امروزه به صورت مکرر از بسیاری از افراد می‌شنویم. امروزه تناسب اندام و داشتن فیزیک بدنی بسیار خوب آرزوی تمام افراد شده است از این رو از روش‌های مختلف بسیاری برای کاهش وزن استفاده می‌کنند. اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که با رژیم غذایی معمولی و یا ورزش‌های سخت به وزن و استایل مورد علاقه‌تان نرسیدید با چی بپوشم همراه شوید تا با یک رژیم لاغری یک ماهه پروتئین و بسیار سریع جهت کاهش وزن ۵ کیلوگرم در ۲۸ روز آشنا شوید.

 

نکاتی کلی درباره رژیم لاغری یک ماهه پروتئین

قبل از هر چیز باید متذکر شویم که هر رژیم غذایی اصول و قوانین خاص خودش را دارد که بر اساس اندام، وزن و خلق و خو شما تغییر می‌کند در نتیجه مقدار مصرفی مواد غذایی در هر رژیمی، رژیم لاغری یک ماهه پروتئین ، باید بر اساس فیزیک بدن شما طراحی شود.

یکی دیگر از نکاتی که قبل از شروع رژیم لاغری یک ماهه پروتئین باید بدانید، آن است که برای گرفتن رژیم لاغری یک ماهه پروتئین علاوه بر آمادگی جسمانی باید از نظر روحی و روانی نیز خودتان را آماده کنید و با یک اراده قوی شروع کنید تا بعد از ۲۸ روز به نتیجه دلخواه خود برسید.

رژیم لاغری یک ماهه پروتئین که در این مقاله مورد بررسی قرار می‌گیرد میزان پروتئین بسیار بالایی دارد اما ممکن است مصرف پروتئین برای تمام افراد مناسب نباشد. از آن جهت میزان پروتیئین در این رژیم زیاد می‌باشد که پروتئین سبب چربی سوزی سریع می‌شود درنتیجه شما باید آمادگی جسمانی خوبی برای رژیم یک ماهه پروتئین داشته باشید. اگر بنا به هر دلیلی فکر می‌کنید مصرف پروتئین می‌تواند برای سلامتی شما ضرر داشته باشد می‌توانید به سراغ یک رژیم غذایی دیگر باشد.

 

قوانین اصلی در برنامه غذایی رژیم لاغری یک ماهه

کاهش مصرف کربوهیدرات

یکی از مواد غذایی بسیار ضروری براس سوخت رسانی به بدن کربوهیدرات است. کربوهیدرات جز دسته مواد غذایی است که به صورت چربی در بدن تجزیه می‌شود از این رو در رژیم لاغری یک ماهه پروتئین میزان مصرف کربوهیدرات باید کاهش پیدا کند تا تمام چربی‌های اضافه بدن سریع تجزیه شوند و شما خیلی سریع‌تر لاغر شوید. توصیه می‌شود که در رژیم لاغری یک ماهه پروتئین تنها بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ گرم کربوهیدرات در برنامه روزانه هر فرد قرار گیرد و در روزهایی که فرد هیچ تحرکی ندارد بهتر است بیشتر از ۱۰ گرم کربوهیدرات مصرف نشود. از جمله مواد غذایی که سرشار از کربوهیدرات است می‌توان به سیب زمینی، برنج، نان و جو اشاره کرد.

افزایش میزان آب مصرفی روزانه

یکی از توصیه‌های رژیم لاغری یک ماهه پروتئین نوشیدن روزانه حداقل ۳٫۵ لیتر آب است. نوشیدن آب علاوه بر سلامتی پوست و شاداب نگاه داشتن فرد سبب می‌شود تا میل فرد نسبت به خوردن تنقلات کاهش یابد. دقت کنید که آب را جایگزین نوشیدنی‌های گازدار دیگر نکنید و تا جایی که ممکن است از مواد شیرین کننده بدون کالری استفاده کنید.

استفاده از پروتئین در رژیم لاغری یک ماهه پروتئین

یکی از تجویزهای رژیم لاغری یک ماهه پروتئین استفاده دو گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در روز است به طور مثال اگر شما ۷۵ کیلوگرم وزن دارید باید روزانه حداقل ۱۵۰ گرم پروتئین استفاده کنید. پروتئین کمک می‌کند تا چربی سوزی در بدن شکل گیرد و به جای ذخیره سازی چربی ماهیچه سازی در بدن شکل گیرد. از جمله مواد غذایی که سرشار پروتئین هستند می‌توان به مرغ، گوشت کم چرب، ماهی سالمون و لوبیا اشاره کرد. علاوه بر این گیاهان هم معدن خوب پروتئین هستند که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

بهترین غذاهای لاغری در رژیم لاغری یک ماهه

سینه مرغ

یکی از غذاهای اصلی رژیم لاغری یک ماهه پروتئین، سینه مرغ است. سینه مرغ هیچ گونه کربوهیدراتی ندارد و تمام بافت آن سرشار از پروتئین است. شما می‌توانید به صورت بخار پز یا گریل شده سینه مرغ را در برنامه روزانه خود به عنوان وعده غذایی قرار دهید. بهتر است آن را سرخ نکنید و یا با مقدار کمی روغن آن را سرخ کنید که کالری زیادی نداشته باشد.

سفیده تخم مرغ

یکی دیگر از مواد غذایی سرشار از مواد معدنی و ویتامین، سفیده تخم مرغ است. ممکن است برخی افراد گمان کنند کلسترول موجود در تخم مرغ سبب افزایش ریسک ابتلا به بیماری قلبی می‌شود اما مصرف به اندازه تخم مرغ هیچ تاثیر منفی بر روی قلب فرد ندارد و می‌توانید از تخم مرغ آپز در برنامه رژیم لاغری یک ماهه پروتئین استفاده کنید.

جو دوسر

ماده غذایی جو دوسر فیبر فراوانی دارد و می‌توان از شیک جو دوسر قبل از رفتن به باشگاه استفاده کرد. فیبر موجود در جو دوسر سبب می‌شود تا فرد در طول رژیم مبتلا به یبوست، دیابت و با ببیماری قلبی نشود.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب خواندنی

پر بازدید ترین مطالب