رژیم غذایی و تمرینات زندگی خودرا مثل ورزشکاران حرفه ای کنیم

Julio Jones STACK

شاید اکثر ما به خاطر دغدغه و کار زیاد قادر به انجام یک ورزش به صورت حرفه ای نباشیم ولی حداقل می خواهیم رژیم غذایی مناسبی را رعایت کنیم و و یا به دنبال رسیدن به تناسب اندام هستیم. در این مقاله نکاتی را برای شما علاقمندان در نظر گرفته ایم. با ما همراه باشید.

۱- حتما بعد از تمرین ریکاوری کنید

بعد از یک تمرین ورزشی سخت بدن شما در حال سوزاندن مواد غذایی مناسب برای ادامه ی سوخت و ساز بدن است. یک وعده ی غذایی برای بعد از تمرینتان در نظر بگیرید.اسموتی ها برای ریکاوری مناسب ترین غذا هستند زیرا پروتئین ها و کربوهیدرات ها برای ساخت مجدد و ترمیم ماهیچه ها مورد نیاز هستند.

چگونه مثل ورزشکاران حرفه ای تغذیه و تمرین داشته باشیم؟

۲- روی هدف های کوچکتر تمرکز کنید

شاید رسیدن به هدف های بزرگتر سخت تر باشد ولی شما نباید از خوشحال بودن برای رسیدن به هدف های کوچکتر خودتان را محروم کنید. شاید هدف بزرگ شما کم کردن ۲۰ کیلو وزن و یا دویدن در یک ماراتون باشد ولی هدف های کوچک روزانه مثل ۱۵ دقیقه ایروبیک درست و دنبال کردن اهدافتان هم مهم است.

۳- تداوم انرژی

بیشتر از ۴ ساعت بدون غذا تمرین نکنید و این دو دلیل دارد، یکی اینکه به منظم شدن متابولیسمتان کمک می کند و دوم اینکه وعده ی بعدی را کمتر می خورید. اگر هر سه یا ۴ ساعت گرسنه نمی شوید، شاید دلیلش اینست که وعده ی قبلی را زیاد خورده اید. سعی کنید غذاهای مناسب انتخاب کنید که در آن ها مواد معدنی مناسب وجود داشته باشد. چیپس های سالم، میوه جات و  انواع پروتئین ها می توانند مناسب باشند.

چگونه مثل ورزشکاران حرفه ای تغذیه و تمرین داشته باشیم؟

۴- غذاهای رنگی بخورید

شاید این جمله را زیاد شنیده باشید: “رنگین کمان را بخورید”. رنگ در بشقاب غذای شما برابر است با آنتی اکسیدان هایی برای ورزشکاران در بدن محترق می شوند ولی در برابر بیماری ها از بدن محافظت می کنند. سعی کنید حتما یک میوه و یک نوع سبزیجات و یا بیشتر در هر وعده تان وجود داشته باشد.

۵- یاد بگیرید که چگونه خونسرد بمانید

حتی اگر واقعا در یک زمین ورزشی پر از تماشاچی ورزش نمی کنید وارد ورزشگاه شدن کمی استرس دارد. سعی کنید ریلکس بودن را در ورزشگاه تمرین کنید و سه الی ۴ بار در هفته این را با خود تمرین کنید. با اینکار شما به یک حرفه ای در زمینه ی کنترل اعصابتان تبدیل می شوید.

۶- برنامه ریزی کنید 

برای خودتان یک برنامه ی روانی بریزید که برای شما انگیزه بیافریند و با توجه به آن تمرینتان هرروز بهتر و بیشتر شود و به هدفتان نزدیکتر شوید.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

پر بازدید ترین مطالب