در مدت زمان کمی لاغر شویم

vandaclick 1175 3788

لاغری سریع هدف تمام افرادی است که اضافه وزن دارند. وزن زیاد برای بسیاری از افراد کابوس زندگی شده است و هرچه تلاش می‌کنند از وزنشان کم نمی‌شود که هیچ، روزبه‌روز هم چاق‌تر می‌شوند. زندگی ماشینی و مشکلاتی که هر روز با ما وجود دارند یکی از دلایل اصلی چاقی است که باید فکری برای آن کرد. در این مطلب در مورد روش‌های لاغری سریع اما سالم با شما صحبت خواهیم کرد. 

 

گذشته از دلایل چاقی، راه‌حل‌هایی وجود دارد که به کاهش وزن شما کمک می‌کند؛ این راه حل‌ها به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند، ورزش کردن، رژیم غذایی و سبک زندگی سالم. مسلماً رسیدن به این هدف بزرگ در مدت‌زمان کم، کار سختی است و باید تلاش و کوشش فراوان در انجام هر سه روش داشته باشید تا علاوه بر کاهش وزن، برگشت دوباره توده‌های چربی را تجربه نکنید.

 

ورزش کردن راهی برای لاغری سریع

ورزش کردن در ابتدا معمولاً چربی‌های بدن را تبدیل به عضله می‌کند اما در گذر زمان و ورزش مداوم، کاهش وزن را شاهد خواهید بود. صرف‌نظر اینکه چقدر مشغول هستید می‌توانید زمان‌هایی را که به فعالیت‌های روزانه هم مشغول هستید، به ورزش بپردازید.

 

برای ورزش کردن زمان کنار بگذارید

اگر ترجیح می‌دهید فرایندکاهش وزن شما همراه با ورزش باشد حتما به موارد زیر دقت کنید:

  • به جای استفاده از اتومبیل شخصی، پیاده‌روی کنید.
  • قبل از اینکه به طور جدی ورزش را شروع کنید، دور شکم و قسمت‌هایی که احساس می‌کنید چربی جمع شده است را اندازه‌گیری کنید تا معیار خوبی برای مقایسه داشته باشید.
  • کارهای روزانه خودتان را با ورزش هماهنگ کنید. زمان بیشتری برای گردش با کودکان و خانواده خودتان بگذارید و با آن‌ها پیاده‌روی کنید. اگر محل کارتان پله دارد، از آن به جای آسانسور و پله‌برقی استفاده کنید.

 

از یک برنامه ورزشی فشرده پیروی کنید

اگر هدف شما کاهش وزن سریع برای حضور در مراسمی همانند عروسی است، استفاده از کلاس و برنامه‌های فشرده ورزشی می‌تواند مؤثر باشد. شما با این برنامه وزن خودتان را کاهش می‌دهید اما در طول مدتی که از این فعالیت‌ها به دور هستید دوباره اضافه‌وزن خواهید داشت و برای جلوگیری از این اتفاق، باید برنامه ورزشی را دوباره تکرار کنید.

 

در مورد ورزشی که انجام می‌دهید واقع‌بین باشید

قرار است که وزنتان را در مدت کوتاهی کاهش دهید پس باید ورزش به یکی از دوستان نزدیکتان تبدیل شود. خودتان را مجبور به تکرار ورزشی که دوست ندارید، نکنید. اگر از دویدن متنفر هستید لازم نیست که هر روز بدوید و خودتان را خسته جسمی و روحی کنید. سعی کنید به جای انجام دادن ورزش‌های سخت، از ورزش‌هایی که دوست دارید همانند شنا، دوچرخه‌سواری و شاید کوهنوردی شروع کنید تا هر روز علاقه به انجام آن داشته باشید. شما در این مورد می‌توانید ورزش‌هایی همانند بسکتبال، فوتبال و والیبال را هم قرار دهید که علاوه بر سوزاندن کالری، شادی مضاعف روزانه هم داشته باشید.

 

استراحت کافی را فراموش نکنید

استراحت منظم به شما انرژی کافی برای انجام فعالیت‌های بعدی را فراهم می‌کند. شما در طول روز به فعالیت‌های عادی روزانه می‌پردازید و ورزش می‌کنید پس باید مدتی در شبانه‌روز را به استراحت اختصاص دهید. کمبود خواب در واقع دست در دست کاهش سوخت‌وساز چربی‌ها دارد.

 

ورزش‌های هوازی مهم‌تر هستند

ورزش‌های هوازی یا کاردیو، سری فعالیت‌هایی هستند که قلب را به طور مستقیم درگیر می‌کنند و سوخت‌وساز بدن را بالا می‌برند. بالا رفتن سوخت‌وساز موجب کاهش چربی دور شکم و قلب می‌شود. زمانی که فعالیت‌های کاردیو انجام می‌دهید، چربی‌ها در سلول‌های عضلانی شروع به سوختن می‌کنند. یکی از ویژگی‌های کاردیو، سوزاندن چربی‌ها در زمان استراحت است. پس وقت‌ها خوابیدن و استراحت هم چربی شما کاهش پیدا می‌کند.

رژیم غذایی برای کاهش وزن

این روزها اگر سری به سایت‌های مرتبط با کاهش وزن و حتی مطب دکترهای متخصص تغذیه بزنید، با انبوهی از کالاهای متفاوت روبه‌رو می‌شوید که بعضی از آنها واقعا به شما در فرایند کاهش وزن کمک می‌کنند اما همه اینها موثر نیستند و بعضی از آنها حتی برای بدن ضرر دارند! برای لاغری سریع در رژیم غذایی خود این موارد را رعایت کنید.

 

کالری که می‌خورید بسنجید

در واقع شما باید کالری که برای فعالیت روزانه نیاز دارید را بدانید و بر اساس میزان کالری که هر ماده غذایی دارد، برنامه غذایی خودتان را طوری پیش ببرید که علاوه بر لاغر ماندن هیچ‌وقت هم بی‌حال و کم انرژی به نظر نرسید. کالری موردنیاز بدن، بر اساس نوع فعالیت، سن، جنسیت و قدرت بدنی متغیر است. برای رسیدن به کالری مناسب باید به متخصصان تغذیه مراجعه کنید.

 

 

غذای مناسب بخورید

غذاهای سالم و تغذیه مناسب علاوه بر اینکه کالری کمی به بدن می‌رسانند، اشتهای شما را کور می‌کند تا در مدت‌زمان طولانی، میل به غذا نداشته باشید. غذاهای خاصی وجود دارد که این کار را انجام می‌دهند. نمونه‌ای از این مواد غذایی در ادامه آورده شده است:

  • گریپ‌فروت، بلغور، سیب، تخم‌مرغ، زنجبیل، آجیل، سبزیجات، سیب‌زمینی، شکلات تلخ و غذاهای تند.

 

مصرف نوشابه را کنار بگذارید

نوشیدنی‌های شیرین و انرژی‌زا را کنار بگذارید و به جای آن‌ها از آب، قهوه و آب‌میوه استفاده کنید. نوشیدنی‌های شیرین به علت داشتن شکر زیاد، کالری بیشتری وارد بدن می‌کند و شما برای سوزاندن این کالری بالا، باید کلی زحمت بکشید.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

پر بازدید ترین مطالب