flat belly

شاید همواره با دیدن بازیگران معروف فیلم های اکشن که دارای شکم های شش تکه بوده و بدنی ورزیده دارند حسادت کنید؛ و این سوال را از خود بپرسید که چگونه می توانیم اندامی زیبا مانند آن ها داشته باشم؟ ابتدا باید به فکر آب کردن چربی دور شکم تان باشید. توجه داشته باشید که هر چه تناسب اندام شما مطلوب تر باشد مطمئنا خوشتیپ تر خواهید بود. ۶ راهکار برای آب کردن چربی دور شکم عنوان مقاله ای است که در ادامه به آن اشاره خواهیم نمود. 

۱- مصرف مواد قندی را به حداقل برسانید

تحقیقات نشان می دهد مصرف مواد قندی مانند انواع نوشابه ها و آبمیوه های شیرین باعث افزایش وزن شده و توده هایی از چربی را در اطراف شکم و باسن شما بوجود می آورند. قند نیمی گلوکز و نیمی فروکتوز است و فروکتوز، هر مقدار که باشد، فقط توسط کبد قابل گوارش است. وقتی مقدار زیادی قند تصفیه‌شده مصرف کنید، کبد انباشته از فروکتوز می‌شود و مجبور می‌شود که همه آن را تبدیل به چربی کند.

۲- بیشتر پروتئین مصرف کنید

تحقیقات نشان می دهد که مصرف پروتئین می تواند تا ۶۰ درصد اشتهای شما را کم کند. مصرف پروتئین باعث کاهش چربی دور شکم می شود. بنابراین سعی کنید مصرف تخم مرغ، ماهی و گوشت را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

۳- کمتر کربوهیدرات مصرف کنید

تحقیقات نشان می دهد که مصرف کمتر کربوهیدرات باعث می شود که اشتها فرد نیز کاهش یافته و در پی آن سوخت و ساز افزایش یابد و توده های چربی شروع به آب شدن بکنند. بنابراین میزان مصرف برنج، ماکارونی، سیب زمینی و … را تا جایی که می توانید در رژیم غذایی خود محدود کنید تا زودتر به تناسب اندام مورد علاقه تان برسید.

6 راهکار برای آب کردن چربی دور شکم

۴- مواد غذایی پرفیبر مصرف کنید

هنگامی که میوه و سبزیجات که بسیار غنی از مواد فیبری هستند وارد معدن شما می شوند به علت اینکه فرآیند هضم آن ها طولانی است شما بیشتر احساس سیری می کنید این مساله سبب می شود که بدن شما به صورت خودکار به استفاده از چربی های اضافه ناحیه شکمی پرداخته و شما را لاغرتر از قبل کند.

۵- تمرینات هوازی را فراموش نکنید

اگر یک بازه زمانی شش هفته ای را در نظر بگیرید و به تمرینات مختلف شکمی مانند دراز و نشست بپردازید شاید به نتایج مطلوبی نرسید در مقابل اگر به انجام فعالیت های ایروبیک مانند دویدن و شنا کردن بپردازید در همین بازه زمانی به نتایج شگفت انگیزی خواهید رسید. بنابراین فعالیت های هوازی را فراموش نکنید.

۶- موارد فوق را مورد ارزیابی قرار دهید

ورزش کردن، نخوردن مواد قندی و کربوهیدرات ها و مصرف پروتئین و فیبر و البته فعالیت های ورزشی خود را به صورت منظم و به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه مورد ارزیابی قرار دهید و به اندازه گیری اثرات مفید آن بپردازید.

[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مطالب

پر بازدید ترین مطالب